Hjälpcenter: Leverans

Här hittar du all information om våra leveransalternativ, fraktkostnader och leveranstider. Vi vet att snabb och säker leverans är viktigt för dig som kund, och därför samarbetar vi med pålitliga leveranspartners. På denna sida besvarar vi vanliga frågor om hur din order skickas, spåras och vad du kan förvänta dig kring leveranstiden.

Om frakt

Vilka leveranssätt kan jag välja på?

Du kan välja mellan två olika leveranssätt, med PostNord:

• PostNord Service Point (Leverans till ombud), leverans sker inom 1-2 vardagar till närmsta ombud.

• PostNord Home - Hemleverans. Denna tjänst kostar 89 kr vid köp över 599kr och innebär att du själv kan välja dag och tid för din hemleverans eller låta försändelsen gå vidare till ett valfritt ombud.

Har ni fri frakt?

Vi erbjuder fri frakt vid köp över 599kr.

Vad är fraktkostnaden?

Order som hamnar under beloppet 599kr debiteras med en frakt på 49kr.

Får jag tillbaka kostnaden för hemleverans vid retur?

Fraktkostnaden för "PostNord Home - Hemleverans", som är en tilläggstjänst, återbetalas inte vid retur.

Betalar jag tull eller importavgifter?

Nej. Alla leveranser från oss skickas från vårt lager i södra Sverige.

Som kund betalar du endast den angivna frakten om du handlat under 599kr eller valt Hemleverans som tillägg.

Vilka länder leverar ni till?

Vi skickar till Sverige, Norge och Danmark.

Svenska kunder handlar här på Minfot.se medan kunder i Norge handlar på Myfeet.no och kunder i Danmark handlar på Minfot.dk.

Skickar ni med expressfrakt?

Nej, vi kan tyvärr inte skicka expressfrakt.

Vi erbjuder leveranssätt PostNord Servicepoint eller PostNord Home - Hemleverans.

Om leverans

Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?

Om vi har produkterna på lager skickas din order inom 1-3 arbetsdagar. Gäller det en beställningsvara så tar det istället 2-5 arbetsdagar innan ordern skickas från oss.

Information om varje artikels leveranstid finns på produktsidan.

Hur kan jag följa min beställning?

När din beställning lämnar vårt lager skickar vi ut ett mejl där det står att din order är på väg. I det mejlet finns en klickbar spårningslänk och via länken kan du följa din leverans.

Om du inte fått mejlet inom den angivna leveranstiden eller om du har andra frågor kring din beställning, ta kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Hur levereras min beställning?

Alla order levereras med PostNord enligt det leveranssätt du valde i kassan innan slutförd beställning. I kassan kan du välja mellan 2 olika fraktmetoder.

Order med vald fraktmetod PostNord Service Point levereras till närmsta ombud inom 1-2 vardagar. Du kan även ändra ombud i PostNord appen.

Order med vald fraktmetod PostNord Home - Hemleverans, levereras enligt dina önskemål. Detta efter att du själv svarat på det sms som skickats till det registrerade mobilnumret, avsändare PostNord, efter att ordern har skickats från vårt lager. Denna tjänst kostar 89 kr vid köp över 599kr.

Hur lång tid har jag på mig att hämta ut mitt paket?

Du har 7 dagar på dig att hämta ditt paket hos ombudet eller paketboxen innan paketet går i automatisk retur till oss.

Vi debiterar en avgift på 200 kr för order som kommer tillbaka outlösta.

Jag har inte fått någon avisering om min beställning?

Börja med att kontrollera att mobilnumret stämmer på orderbekräftelsen. Om det är fel är det troligtvis därför du inte har fått någon avisering. Leveransen kan också ha blivit försenad hos PostNord av någon anledning och inte kommit fram inom angiven tid, men ring gärna till vår kundtjänst så ska vi hjälpa dig spåra din leverans.

Du kan också använda PostNords app, där du enkelt kan spåra dina försändelser, alla paket som är kopplade till ditt mobilnummer eller e-postadress dyker automatiskt upp i appen.

Jag har inte hämtat ut min order, vad händer då?

Efter att en order har legat hos ombudet eller i paketboxen i 7 dagar och inte hämtats ut i tid, returneras den tillbaka till vårt lager.

Observera att vi vid outlöst försändelse debiterar en avgift på 200kr för frakter och hanteringskostnader i samband med att returen hanteras. Se våra köpvillkor.

Önskar du få din beställning igen ber vi dig vänligen lägga en ny order på vår hemsida.

Det saknas en vara i min beställning, får jag en ny?

Skulle något saknas i din leverans får du antingen pengarna tillbaka eller så skickar vi ut det som saknas till dig utan debitering. Ta kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig direkt.

Jag har inte fått varan/varorna som jag beställt?

Om du inte har fått din order inom den tid som vi har lovat så ta kontakt med vår kundtjänst för mer information.

Om någon/några av varorna tillfälligt saknas på vårt lager så meddelar vi dig via mail.

Är det så att du har fått din order men att det saknas varor i försändelsen, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Min order blev skadad under transport, vad gäller då?

Om ditt paket är skadat när du hämtar ut det, kontrollera om skadan också påverkat innehållet och säkerställ att ingenting saknas. Om skadan är markant eller någonting har försvunnit - gör en skadeanmälan direkt hos ombudet och ta kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig vidare.

Levererar ni till Åland och Svalbard?

Vi kan tyvärr inte leverera till Åland.

För leverans till Svalbard, var vänlig kontakta vår kundtjänst. Du når oss på +46 101 887 988 eller info@myfeet.no.

Kan jag ändra min leveransadress efter att jag har lagt min beställning?

Nej.

Det går tyvärr inte att göra några ändringar på ordern när den väl är registrerad hos oss eftersom den direkt börjar hanteras i våra automatiska system.

Kan jag ha olika leverans- och faktureringsadress?

Ja.

Detta ändrar du i kassan innan du slutför din beställning. Först fyller du i dina uppgifter med mejladress och postnummer.

Sedan går du in under Faktureringsadress och väljer mellan alternativen "Samma som leveransadressen" eller "Använd en annan faktureringsadress"

Hur fungerar hemleverans?

När din order är på väg till dig får du en länk via sms från PostNord. Du klickar på länken för att välja dag och tid för hemleverans eller, om du hellre vill, välja att ordern går vidare till ett ombud.

Fraktmetoden väljer du i kassan när du slutför din order, den heter PostNord Home - Hemleverans och kostar 89 kr vid köp över 599kr.

RING OSS

Telefon: 0431-72500
Måndag-fredag kl. 10-15

MAILA OSS

Epost: info@minfot.se
Vi svarar inom ett dygn på vardagar