Hjälpcenter: Övriga frågor

Här har vi samlat svar på övriga funderingar som kan dyka upp kring våra produkter, tjänster och din köpupplevelse. Vi vill att du ska få all information du behöver, och om du inte hittar svaret här är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst. Vi finns här för att hjälpa dig!

Övrigt

Måste jag logga in hos er?

Nej. Du behöver inte logga in för att handla hos oss.

Hur vet jag om en produkt finns i lager?

På produktsidan för vald artikel kan du se vilka storlekar som är tillgängliga för beställning. De storlekar som står synliga och är valbara är de artiklar som vi har på lager.

Har du funderingar kring en specifik storlek eller sko så kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig vidare.

Hur gör jag en storleksbevakning?

På de produkter som kan komma in igen, kan du via knappen "notifiera mig" registrera din e-postadress för att få en avisering via mail när produkten åter är i lager. Du kan även kontakta vår kundtjänst, så kan vi hjälpa dig med notifieringar och se om produkten du vill ha kommer in i lager.

Har ni några fysiska butiker eller återförsäljare?

Nej, vi har inga fysiska butiker eller återförsäljare, all vår försäljning sker via vår hemsida och du har alltid 14 dagars ångerrätt, fria byten och en enkel returhantering vilket gör det smidigt för dig att beställa hem de produkter du önskar och prova dem i lugn och ro.

Hur vet jag att mina uppgifter är trygga hos er?

Vi eftersträvar alltid en hög nivå av dataskydd gällande din personliga integritet.

I enlighet med GDPR behandlar vi personuppgifter med samtycke från berörda personer och delar endast information med de personuppgiftsbiträden som vid behov hanterar dina uppgifter, till exempel i samband med orderleverans, betallösningar som Qliro eller teknisk support.

Vår integritetspolicy kan du läsa här.

Frågor gällande presentkort

Jag vill köpa ett presentkort, hur gör jag?

För att köpa ett presentkort gör du såhär:

1.Gå till sidan för presentkort.
2.Välj önskat belopp för presentkortet. Vi erbjuder beloppen 300, 500, 1000 och 1500kr
3.Lägg till presentkortet i din varukorg och gå sedan vidare till kassan.
4.Slutför ditt köp genom att välja betalningsmetod, fyll i dina uppgifter och bekräfta köpet.

När köpet är slutfört kommer presentkortet att skickas till din angivna e-postadress, inom 15 min, med en unik presentkortskod. Vill du ge bort presentkortet vidarebefordrar du bara mailet med koden eller skriver ut det.

Presentkort går endast att få digitalt.

Jag har inte fått mitt presentkort?

Kontrollera att det står rätt e-postadress på orderbekräftelsen och om det gör det, titta i mappen för skräppost så att mailet inte har hamnat där. Om problemet kvarstår, ta kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Hur använder jag mitt presentkort?

När du kommer till kassan anger du ditt presentkortsnummer i steg 2 (det går bra att skriva in flera, om du har mer än ett presentkort) och summan dras sedan av från totalbeloppet på ordern.

Varför fungerar inte mitt presentkort i kassan?

Om det inte går att ange presentkortnummer i kassan kan det bero på att numret är fel, kolla gärna en extra gång så att alla siffrorna är rätt och att det inte är mellanslag någonstans. Våra presentkort är giltiga två år efter inköpsdatum, är de äldre än så går de inte att använda.

Om det fortfarande inte går att knappa in presentkortsnumret i kassan trots att presentkortet är giltigt och numret är korrekt inskrivet, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Hur länge är presentkortet giltigt?

Presentkortets värdekod är giltig i 2 år.

Kan man få ett fysiskt presentkort?

Nej.

Våra presentkort skickas endast ut digitalt till den e-postadress som du angav när du gjorde din order.

Mitt digitala presentkort har försvunnit, vad gör jag?

Om du inte hittar ditt digitala presentkort i din e-post, ta kontakt med vår kundtjänst via telefon eller mail så hjälper vi dig.

RING OSS

Telefon: 0431-72500
Måndag-fredag kl. 10-15

MAILA OSS

Epost: info@minfot.se
Vi svarar inom ett dygn på vardagar