Retur
Retur- och bytesrätt i 14 dagar.
Varan skall vara i oanvänt skick samt i sin originalförpackning**. Du som kund står för returfrakten, som regleras i efterhand. Använd alltid vår returfraktsedel.
**Av hygienskäl är produkter som strumpor, stödstrumpor, stödstrumpbyxor och vissa skydd undantagna från ångerrätten. Vid retur av en sådan produkt måste förpackningen vara obruten och produkten helt oanvänd. Bytesrätt vid felaktig storlek gäller ej om produkten är provad. Läs mer om detta längre ned.
Retur sker på följande sätt:
Använd alltid vår returfraktsedel – i din leverans har du fått en följesedel, där det längst ned på baksidan finns en returfraktsedel. Fyll i returformuläret med returkod samt antal och lägg detta i ditt returpaket. Klipp av adressetiketten och tejpa på utsidan av paketet. Lämna sedan in paketet till ett PostNord-ombud och spara inlämningskvittot.
Kostnad för retur är 59kr och debiteras i efterhand.
(gäller ej vid byte eller reklamation, då är returen kostnadsfri)
Detta ska finnas i returpaketet:
- Produkten/produkterna du vill returnera, i oförändrat skick
- Produktens originalförpackning
- Ditt order- och kundnummer (står på följesedeln)
- Ditt namn
Obs! Förpacka din retur väl för att minska risken för skador. Använd exempelvis den påse och eventuell bubbelplast som medföljde din leverans eller något annat skyddande emballage. Tejpa aldrig direkt på produktförpackningen. Prisavdrag kan göras om en returnerad produkt vid kontroll anses ha använts på ett ovårdat sätt före retur. Om produktens förpackning är grovt skadad (pga bristande emballering) eller saknas i returen debiteras en avgift på 100kr.
Information för byte:
Vid önskat byte ber vi dig vänligen att lägga en ny order på produkten/erna som du vill byta till. Din order skickas direkt inom den angivna leveranstiden och du får ett nytt kvitto eller en ny faktura via Klarna beroende på vilket betalningsalternativ du väljer. Din föregående order returnerar du som vanligt enligt ovan, och denna kommer att krediteras/återbetalas när vi tar emot returen.
Observera att du alltså vid ett byte kommer att få en ny faktura eller nytt kvitto beroende på vilken betalmetod du väljer via Klarna. Så snart vi tagit emot din retur av föregående order kommer din första faktura eller betalning att makuleras eller återbetalas (om den redan är betald).
Information för reklamation:
Vill du reklamera en produkt som på något sätt är defekt eller felaktig i sin produktion? Kontakta vår kundtjänst för att få en förtryckt returetikett skickad till dig, antingen på telefon 0431-72500 (öppettider 10-15 på vardagar) eller via epost info@minfot.se. Med returetiketten skickar du tillbaka produkten du önskar reklamera kostnadsfritt. För att en reklamation ska kunna godkännas behöver vi få in produkten för undersökning.
Återbetalning vid retur:
All återbetalning och kreditering av fakturor sker via Klarna. Du får alltid en bekräftelse på att din retur är mottagen och behandlad till den epostadress som du angett i samband med din order.
Har du frågor angående din faktura eller återbetalning, kontakta Klarnas kundservice på telefon 08 - 120 120 10 eller via klarna.com/se/kundservice
Vad gäller vid köp av stödstrumpor, strumpor & olika skydd?
Öppet köp gäller enbart av stödstrumpor, strumpor och vissa skydd som inte har varit i kontakt med huden. Strumpor, stödstrumpor är ett undantag från ångerrätten om varan är provad (på fötterna). Vissa hygienartiklar och skydd är t.ex. stödstrumpor, strumpor, tåseparerare, fotfilar, produkter för nageltrång, nagelvård, fotvård, hudnära hjälpmedel för hallux valgus, mortons neurom, hammartå, skoskav.
Vid retur av en sådan produkt måste förpackningen vara obruten och produkten helt oanvänd. Har du exempelvis köpt ett 5-pack stödstrumpor måste alla strumpor vara oprovade för att förpackningen ska räknas som obruten. Bytesrätt vid felaktig storlek gäller ej om produkten är provad.
Som kund har du rätt att undersöka varan för att se vad den har för egenskaper och funktion.
Vid mottagen retur och vi anser att varan är hanterad på ett sätt som inte är nödvändigt för att undersöka den och produkten är skadad, använd eller på något annat sätt inte i originalskick kan en värdeminskning eller ett prisavdrag göras.
Trasig vara vid leverans
Är varan vid leverans trasig eller på något sätt felaktig ber vi dig vänligast att kontakta kundtjänst snarast eller inom rimlig tid då felet upptäckts för att kunna hjälpa dig vidare med ditt ärende.