Övriga frågor

Här har vi samlat svar på övriga funderingar som kan dyka upp kring våra produkter, tjänster och din köpupplevelse. Vi vill att du ska få all information du behöver, och om du inte hittar svaret här är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst. Vi finns här för att hjälpa dig!

Övrigt

Nej.  Du behöver inte logga in för att handla hos oss.

På produktsidan för vald artikel kan du se vilka storlekar som är tillgängliga för beställning.

De storlekar som står synliga och är valbara är de artiklar som vi har på lager. Om din storlek är gråmarkerad så kan du genom att klicka på den se ett eventuellt datum när den kommer åter i lager. På en del artiklar kan du även se en knapp där det står ”Notifiera mig”. Då kan du ange din e-postadress och få ett mail så fort den artikel eller storlek du vill ha finns i lager.

Har du funderingar kring en specifik storlek eller sko så kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig vidare.

På de produkter som kan komma in igen, kan du via knappen "notifiera mig" registrera din e-postadress för att få en avisering via mail när produkten åter är i lager. Du kan även kontakta vår kundtjänst, så kan vi hjälpa dig med notifieringar och se om produkten du vill ha kommer in i lager.

Nej, vi har inga fysiska butiker eller återförsäljare, all vår försäljning sker via vår hemsida och du har alltid 14 dagars ångerrätt, fria byten och en enkel returhantering vilket gör det smidigt för dig att beställa hem de produkter du önskar och prova dem i lugn och ro.

Vi eftersträvar alltid en hög nivå av dataskydd gällande din personliga integritet.

I enlighet med GDPR behandlar vi personuppgifter med berörda personers godkännande och delar ingen information utöver de personuppgiftsbiträden som i nödvändiga fall behandlar dina personuppgifter såsom vid leverans av order, betallösningar såsom Klarna eller teknisk support.

Vår integritetspolicy kan du läsa här.

Frågor gällande presentkort

För att köpa ett presentkort gör du såhär:

1. Gå till sidan för presentkort.
2. Välj önskat belopp för presentkortet. Vi erbjuder beloppen 300, 500, 1000 och 1500kr
3. Lägg till presentkortet i din varukorg och gå sedan vidare till kassan.
4. Slutför ditt köp genom att välja betalningsmetod, fyll i dina uppgifter och bekräfta köpet.

När köpet är slutfört kommer presentkortet att skickas till din angivna e-postadress, inom 15 min, med en unik presentkortskod. Vill du ge bort presentkortet vidarebefordrar du bara mailet med koden eller skriver ut det.

Presentkort går endast att få digitalt.

Kontrollera att det står rätt e-postadress på orderbekräftelsen och om det gör det, titta i mappen för skräppost så att mailet inte har hamnat där. Om problemet kvarstår, ta kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig.

När du kommer till kassan anger du ditt presentkortsnummer i steg 2 (det går bra att skriva in flera, om du har mer än ett presentkort) och summan dras sedan av från totalbeloppet på ordern.

Om det inte går att ange presentkortnummer i kassan kan det bero på att numret är fel, kolla gärna en extra gång så att alla siffrorna är rätt och att det inte är mellanslag någonstans. Våra presentkort är giltiga två år efter inköpsdatum, är de äldre än så går de inte att använda.

Om det fortfarande inte går att knappa in presentkortsnumret i kassan trots att presentkortet är giltigt och numret är korrekt inskrivet, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Presentkortets värdekod är giltig i 2 år.

Nej.

Våra presentkort skickas endast ut digitalt till den e-postadress som du angav när du gjorde din order.

Om du inte hittar ditt digitala presentkort i din e-post, ta kontakt med vår kundtjänst via telefon eller mail så hjälper vi dig.

Hittar du inte svaret du söker? Kontakta oss på telefon eller mail så hjälper vi dig med dina funderingar.


RING OSS

Telefon: 0431-72500
Måndag-fredag kl. 10-15



MAILA OSS

Epost: info@minfot.se
Vi svarar inom ett dygn på vardagar