Retur, byte & reklamation
Returer & byten
Ja, du har 14 dagars retur-/bytesrätt från det att du har tagit emot din order. Det finns en returfraktsedel bifogad i försändelsen, den använder du för att skicka tillbaka ordern till oss. Har du fler frågor angående detta så ta kontakt med vår kundtjänst så hjälper vid dig.
Returfrakten kostar 59 kr och debiteras via Klarna när vi har tagit emot och hanterat din retur. Vid byte är frakten gratis.
Ja, hos oss har du alltid 14 dagars retur-/bytesrätt.
Vänligen notera att produkten / produkterna måste vara oanvända vid en retur eller vid ett byte. För hygienartiklar och skydd som stödstrumpor, strumpor och liknande måste förpackningen vara obruten och produkten helt oanvänd vid retur på grund av hygieniska skäl.
Originalförpackningen, som skokartongen eller annan originalkartong, måste vara intakt och oskadad. Vid bristande originalförpackning debiteras en avgift på 100 kr.
Vid byte kan vi inte alltid garantera tillgång på önskad storlek. I så fall erbjuder vi möjligheten att byta till en annan produkt eller få återbetalning. För byte, vänligen lägg en ny order via vår hemsida.
Av hygienskäl kan provade strumpor och stödstrumpor ej returneras. För en godkänd retur måste dessa vara i sin obrutna originalförpackning, helt oprovade.
När du returnerar produkter från ett paketerbjudande eller från ett köp där du har utnyttjat mängdrabatt, upphör den aktuella kampanj- eller mängdrabatten för de produkter du väljer att behålla.
Retursedel och returfraktsedel finns på baksidan av följesedeln så börja med att kontrollera att den inte fastnat på insidan av emballaget. Hittar du den inte så ta kontakt med vår kundtjänst så skickar vi en ny till dig, antingen via epost eller vanlig post.
Du ska alltid skicka din retur med vår returfraktsedel.
Använd den returetikett som följer med i försändelsen och lämna in din retur hos närmsta PostNord ombud samt spara inlämningskvittot.
Du får ett mail från oss när din retur är hanterad som heter ”Retur” med information om att vi har behandlat din retur. Du får även ett mail från Klarna med uppdaterad betalningsinformation.
Ha i åtanke att det kan ta upp till 14 dagar för din retur att levereras till vårt lager till sluthantering hos Klarna.
Du kan alltid spåra din retur via PostNords hemsida eller app genom det kolli-id som står på inlämningskvittot du får när du lämnar in din retur.
Om du har några frågor angående din retur kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.
Du kan pausa din faktura hos Klarna, vilket gör att fakturan inte förfaller till betalning. Detta gör du genom att kontakta Klarnas kundtjänst, eller genom att logga in på ”Mina sidor” på Klarnas hemsida, eller logga in via deras app.
När du har loggat in så kan du pausa din faktura genom att:
Steg 1. Gå till ”Köp”
Steg 2. Välj det köp du vill returnera
Steg 3. Tryck på ”Rapportera retur” och följ instruktionerna för att pausa din faktura hos Klarna.
När vi sen har mottagit och behandlat din retur så får du en uppdaterad faktura från Klarna. Fakturan skickas ut till den e-postadress du angav i ditt köp, men du kan även se den uppdaterade fakturan i ditt konto hos Klarna.
När vi har tagit emot din retur på vårt lager läggs den i kö för hantering och kreditering till Klarna. Detta tar ca 2-3 arbetsdagar och så fort det är klart får du ett mail från oss som bekräftar att vi har hanterat din retur.
Återbetalningen sker via Klarna och det tar 2-5 bankdagar för dem att göra återbetalningen till dig. Om du har frågor kring din återbetalning, vänligen kontakta Klarna.
Återbetalningen sker via Klarna och pengarna betalas automatiskt till det konto du angav vid betalningen.
Om du inte har mottagit någon återbetalning inom 2–5 bankdagar efter din retur behandlats vänligen kontakta Klarnas kundtjänst – så hjälper de dig.
Du har både retur- och bytesrätt i 14 dagar.
Varan du returnerar ska vara i oanvänt skick och i sin originalförpackning. Vid retur står du för returfrakten som debiteras i efterhand på 59kr. Använd alltid den retursedel som följer med i försändelsen, skulle den saknas tar du kontakt med vår kundtjänst för en ny.
Av hygienskäl är produkter som strumpor, stödstrumpor, stödstrumpbyxor och vissa skydd undantagna från ångerrätten. Vid retur av en sådan produkt måste förpackningen vara obruten och produkten helt oanvänd. Bytesrätt vid felaktig storlek gäller ej om produkten är provad. Läs mer i vår returinformation.
Både ångerrätt och öppet köp syftar till att du som kund har möjlighet att ångra ett köp och returnera varan inom en viss tidsperiod efter köpet.
Är standardleveransen "Leverans via PostNord" vald, återbetalas fraktavgiften på 49kr vid en retur.
Men är tilläggstjänsten "Hemleverans med PostNord" vald som fraktmetod, återbetalas inte avgiften på 89kr för den tjänsten vid en retur.
Du gör ett byte genom att lägga en ny order på vår hemsida och returnera ditt föregående köp. När din retur har tagits emot och hanterats av oss gör vi en kredit/återbetalning till dig via Klarna. Har du frågor angående din bytesorder så kontakta vår kundtjänst så hjälper vid dig.
Reklamation
Alla reklamationer hanteras via vår kundtjänst. Du kan kontakta oss via mail, info@minfot.se eller telefon 0431-72500 (vardagar 10:00-15:00) så hjälper vi dig.
När du kontaktar vår kundtjänst gällande din reklamation behöver du vanligtvis komplettera med ett underlag för reklamationen. Vi önskar tydlig bild på vad som är fel samt bild på produkten i sin helhet, som skickas tillsammans med ordernumret till info@minfot.se
Ta kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig.
Alla reklamationer hanteras enligt Konsumentköplagen, vilket ger dig som kund tre års reklamationsrätt. En reklamation måste ske inom skälig tid, senast två månader efter reklamationsrättens slut.
Alla våra reklamationer hanteras via vår kundtjänst. Om du vill göra en reklamation, vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. Hanteringen av godkänd reklamation kan ske på tre olika sätt: Ny vara utan kostnad, pengarna tillgodo eller pengarna tillbaka.
När vi har mottagit och behandlat din reklamation får du ett bekräftelsemail från oss.
Vid godkänd reklamation ersätts du på ett av dessa tre sätt: Du får en ny vara utan kostnad, ett tillgodo hos oss på motsvarande belopp eller pengarna tillbaka.
Reklamerade varor som kan komma till nytta för andra doneras till välgörande ändamål, medan reklamationer med små skönhetsfel säljs i vår resale-shop till rabatterat pris.
Vi hanterar produkterna på detta sätt eftersom vi inte tror på att kassera användbara produkter.
Hittar du inte svaret du söker? Kontakta oss på telefon eller mail så hjälper vi dig med dina funderingar.